Bläää...

Fan vad många som verkar åka in till stan för att handla.....det gör mig lite tjurig faktiskt.
Som tur är tänker inte ALLA så.....för om så vore fallet så skulle vi få åka 5 mil enkel resa för en liter mjölk.
Det klagas på att matvaror är för dyra här osv.....ja dom lär ju knappast bli billigare av att DU åker in till stan och storhandlar.
Sedan tycker jag faktiskt inte att Ica här i Stugun är dyrt, det kanske ligger några kronor över medel? men vi har en butik på orten med stort utbud liksom!
Folk verkar inte tänka på,  att det dom tjänar genom att handla i stan, äts upp genom transporten dit.....men då tänker vissa, "jag passar på att handla det här, och det HÄR, så har jag tjänat ihop till resan också" ja tjena.....
Jag betalar gärna några kronor till, bara jag får ha en mataffär i byn.....(visst är jag konstig?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0