Migrän

Igår var jag inte så himla kaxig....fick världens migrän anfall, åkte på HC och fick en morfin spruta och sedan in med ambu på akuten, där ville dom att jag skulle stanna över natten samt ta en hjärn röntgen, men när vi kom fram till att jag hade haft en precis likadant anfall för 5 år sedan så fick jag åka hem igen.
Jag LIDER verkligen med folk som har migrän regelbundet! hur klarar ni det?!....jag spydde som en gris och trodde att min sista stund var kommen!!
Jag hade 41  i puls....då frågar ambulansgubben " sissi, är du verkligen vältränad?"....haha vafan menade han med det?.....det måste han ju se med blotta ögat att jag är!
Underläkaren blev helt facinerad av Samuel tyckte att han var SÅ söt, hon sade: "han ser nästan ut som en liten människa".....vi sade " jo det är för att han ÄR en liten männsika haha!
Tänk att man ska behöva lära upp läkarna också hur det ligger till :)
Idag ska jag med Samuel på BVC han ska vaccineras, hoppas att han inte blir alltför grinig efter det. (isåfall ringer vi läkaren som blev så kär i honom, hon ville ta med honom hem, men där satte jag stopp, hon kan få vara barnvakt....när han är grinig på sin höjd!
Och på Fredag åker vi och kollar på nya hästar, hoppas att det går bättre denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0