sanningens ord om renar

Var till stan häromdagen, och vad möts vi av efter vägen.......jo ungefär 3 miljarder renar.....dumma renar.
hur fan kan dom få springa kors och tvärs hur som helst?!
är det ok om jag skaffar 75 hästar som strövar omkring fritt? NEJ just det.....jag är ju ingen lapp, så det är ju inte okej.
Snacka om att göra folkskillnad.
hägna in dumrenarna som alla andra djur, så slipper vi förstöra våra bilar, och att dum renarena ska slippa plågas när dom nu väl har blivit påkörd.
Sen retar jag mig en smula på att renägaren får betalt då en ren har blivit påkörd....säger bara en sak HÄGNA in dom små puckorna......för i ärlighetens namn är dom INTE smart då dom springer framför bilen i 7 km istället för att bara kliva åt sidan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tårögd konstaterar jag att vi har samma blod i ådrorna kunna inte sagt det bättre själv

2011-01-17 @ 18:06:23
Postat av: Håkan

tårögd konstaterar jag att vi har samma blod i ådrorna, kunna inte sagt det bättre själv

2011-01-17 @ 18:07:16
Postat av: Lord Morén

Jag förstår dig och det är ett stort samhällsproblem detta med lapparna som tror och verkar få göra precis som de vill. Visste du att de får 6,30kr från staten för varje intjänad krona på rennäringen. Det finns ingen annan yrkes eller etnisk grupp som kan åtnjuta sådant! Det är ren(t) förjävligt!

2011-01-17 @ 18:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0