snälla sluta klaga!

Vad det ofta ska klagas tycker jag....vädret= för varm eller för kallt, för blåsigt eller för vindstilla.
Ekonomin: för låg lön, får för lite i bidrag, för låg pension, för dyr mat, för kostsamt bränsle, för dyra försäkringar, för dyr el.
Rent allmänt: för kort semester, för nyfikna grannar, du själv är för tjock eller för smal, för många ofärskämda ungar, för många hundar som står och skäller, för många katter som springer och pissar överrallt, grannen har för dyr bil/för ful bil.
Ja som sagt det är mycket det kan klagas på.
Jag tycker att vi svenskar har det så sjuuuukt bra och ska enbart vara tyst och tacksam!
  • Vi har riktigt bra och billig sjukvård
  • vi får vara hemma länge med våra barn och DESSUTOM få betalt för det
  • vi har barnbidrag
  • vi har sociala som kan hjälpa till om det krisar
  • vi har gratis skola
  • vi har gratis tandläkare upp till 19 år
  • Ja vi betalar rätt mycket i skatt....men vi har det bra också!
Ja listan kan ju göras hur lång som helst!  det jag menar är att vi kanske ska fundera lite innan vi klagar på tex att vi inte har råd att åka utomlands något år, för andra kan ju ha det så mycket värre......
finns ju folk som bor såhär! :::
har varken vatten eller el
ingen mat.....
Inga föräldrar...inga släktingar....har ingen.....
Så tänk efter nästa gång du funderar på att klaga....det kanske finns andra som har det värre......och att klaga på att du inte har råd att gå ut på krogen denna helg, eller måste äta pasta i 3 dagar i sträck innan lönen kommer kanske inte gör dig till ett offer för fattigdom.
Okej nu låter det som jag aldrig klagar......det kan jag lova att jag gör, men jag är så fruktansvärt tacksam över så mycket också.
Ta hand om varann!

Kommentarer
Postat av: Håkan

hmmm ser precis ut som jag filmar er i röven på triatlon kortet :-)

2011-02-16 @ 22:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0