Träd vs människor

Nu är det en grej ur Aftonbladet som jag har blivit lite upprörd över som jag måste ta upp här och nu.

En tant nämligen denna:

Gerd Tellstig.

Har kapat ner 3 stycken träd på sin grannes tomt.

Och nu ska hon få böta 469 325 kronor......då tänker jag på exempelvis våldtäks offer....som får löjliga småsummor på typ 20000-50000 av sina våldtäksmän i skadestånd.
(finns ju högre belopp där åxå, men det brukar oftast vara löjligt små belopp)

3 träd är värt mer än att någons liv förstörs.....är detta normalt?!

Såja nu har jag fått skriva min åsikt om den saken, nu tar jag en promenad med Gunilla!

Hej hopp!



Googlade lite på våldtäkt och ersättning och hittade detta.....

"""""Vad gäller ersättningens storlek så kan jag inte ge dig någon exakt bedömning. Det kan dock sägas att våldtäkt av vuxna enligt praxis brukar bedömas till runt 75 000 kr. Brottet våldtäkt mot barn förutsätter inte våld på samma sätt som våldtäkt mot vuxna varför ersättningen i praxis bedöms högre för våldtäkt. Om det i ditt fall kan bevisas att våld verkligen förekommit så kan du argumentera för att ersättningsnivån ska jämställas med vad som gäller för våldtäkt. I fall av våldtäkt mot barn ligger ersättningsnivån alltså vanligast något lägre, 50 000 till 60 000 kr.""""""

detta gör mig ÄNNU mer upprörd. en vuxen får MER ersättning än ett barn?!

Kanske måste byta ut den där promenaden mot en marathon löparrunda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0