Hemma igen!

Jamen då var man tillbaka till vardagen igen då, så härligt att få träffa Joline igen!

Drar en liten sammanfattning nu då från semestern...

Min kamera pajade näst sista dagen tyvärr, så jag kan inte lägga ut nån bild än så länge.

Fått massage gånger flera, fotvård, ansiktsbehandling, kroppsscrubbing. manikyr.
Köpt massor av kläder, ramar, en stor oljemålning, handväska, resväska mm

Badat på dom mest otroliga ställerna, besökt en härlig lagun.
Besökt "Beach" stranden, alltså från Leo dicaprio....åhhhhh.....vilken besvikelse det var, det var miljoner människor där och man ville bara därifrån!

Matat apor och fiskar, fiskar som försökt "äta" på mina uppfläkta myggbett på benen.

Åkt moped i livsfarlig trafik, på fel sida av vägen dessutom.

Bott i samma hotellrum som Tomas di leva....i några dagar sen var jag tvungen att byta rum, eftersom det var myror på rummet och det visade sig att även jag hade en svaghet....överallergi mot kryp!

Har sprungit varje morgon vid 7-7,30 på MORGONEN på stranden.....helt otroligt, men sant!

Fått punka på moppen mitt i buschen....(trodde vi skulle dö) men det ordnade sig! Emil åkte iväg med en unge och jag fick sitta kvar, men jag blev behandlad som en prinsessa! fick stol, paraply och en kokosnötdrink av en väldigt fattig familj som inte kunde ett ord engelska, det var väldigt rörande, och vi försökte återgälda deras generösitet med pengar....vad skulle jag annars ge dom, en dans show?

Donerade pengar till handikapade barn.

konstaterat att Thai folket är underbart folk som verkligen tänker på andra hur svårt dom än har det själv.

Fick skämmas över att vara svensk, En Svensk brud kastar över en cigarettfimp i vattnet då vi åker longtailbåt....vi konstaterade för henne att vi faktiskt BADAR i vattnet hon kastade den i.

Läst världens sämsta bok med Nora Roberts..."rosenknopparna sprudlade" och "månnen strödde silver över hennes hår" nämdes 150 ggr och det var en pinsam bok.

Thailändarna verkade tycka att jag hade världens största fötter....men NÅGON turist innan borde ju rimligvis ha haft större kan man tycka.

Gått 1237 trappsteg upp till ett tempel......DET var jobbigt, nästan en nära döden upplevelse faktiskt!

Träffat munkar....dom var både tatuerad och rökte....det visste jag inte att dom höll på med sånt, riktiga coolingar faktiskt var dom.

köpte nya foppaskor för 30:-
Skräddarsydd klänning för 500:-
Sprillans nya springskor 280:-
åhhhh mycket mera.

Lägger väl in lite bilder då jag har löst kamera problemet.

Hej hopp!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0