OOOOPS!

Gårdagens lärdom: anförtro dig inte åt en 5 åring!

Joline hjälpe mig att slå in en julklapp till Emil, den var en bok som vi sedan gömde bakom soffan (eftersom han är så fruktansvärt nyfiken även om han säger att han inte är det)

iallafall var Joline lite uppspeedad så hon bara råkade utbrista: "du får inte veta  att det är en bok bakom soffan!!!!!"  så blev det med den julklappen! sen kunde ju jag lika gärna berätta vilken bok det var åxå....det var denna!

Men om han inte är så otroligt NYFIKEN så kanske han får något mer! (han har lyckats snoka (han själv säger att jag gömt dåligt) reda på varenda julklapp eller födelsedagspresent jag tänkt att ge.

Har tänkt lite på vad en läsare skrev: något i stil med att man skriver inte så mkt negativa saker pga vissa personer inte vill en det bästa.

Och det håller jag faktiskt med om litegrann....om jag skulle exempelvis förlora 50000:- pga någonting, kanske jag inte vill nämna det för att det finns miffon som gottar sig i andras olycka (för det VET jag att det finns)

Det var mer den överdrivna lyckan som jag blev brydd på om den verkligen existerade hos vissa.
Ex att skriva 12 ggr om dagen att familjen är det bästa som finns, att skriva 14 ggr om dagen att man inte kan leva utan sin sambo, att skriva 17 ggr om dagen att man aldrig varit så lycklig.....det jag menar vem försöker personen övertyga? sig själv eller allmänheten?

så menade jag med det och ska inte tjata om det något mer.

Nu tänkte jag gå ner å hjälpa min dotter och tapetsera dockskåpet;) ni kanske vill se före och efterbilder på detta enorma projekt, det är ju säkert 4-5 rum som ska få en extrem makeover!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0