Joline tema...

Jag märker själv att det blir färre och färre inlägg här på lilla bloggen.....det måste betyda ngt....Det kanske är att jag har ett liv! hoppas!

Idag har vi varit in till storstan å shoppat lite, Det första joline sa när vi kom in på en klädaffär var: ""Titta här mamma"" och roffade åt sig ett linne, ""den här är det lite hola hola över"" haha vart får hon allt ifrån!?

Vid middan idag säger Joline: ""det var förbaskat god mat det här!""

Sen satt vi och spelade ett roligt spel med hon igår....man ska förklara ordet utan att säga själva ordet


Nr 1. Joline säger:   ""Någonting man kan flyga i""
Jag gissar typ hellekopter, flygplan osv.....men jag är ju lite trög åxå å andra sidan, det är ju klart att den lilla människan menar PASTA!   hehe på någon lite klurigt sätt så såg hon fel på pasta och flygplan, något som kan hända vem som helst!



Nr 2. Joline säger: ""Något som har rött på sig och har hö""  
på den visste jag inte vad jag skulle gissa.
såklart att det var självaste julebocken själv!




Nr 3. Joline säger: "" något som är svart""......ja det kan ju bara var en eller max 2 saker som kan vara det hehe....
det var iallafall en myra!



Hon var grymt duktig att förklara iallafall....mkt bättre än mig och Emil många gånger!

Nu håller dom på att smyg göra en kladdkaka för att överraska mig.....men jag har sån fladdermus hörsel så jag har ju såklart fattat för länge sedan vad dom håller på med....men jag ska ta fram mina skådespelar talanger sedan och låtsas att bli såååå överraskad!



Dom underbaraste människorna i mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Anette

Hahaaha,ja det är inte lätt att klura ut...:)

2009-05-15 @ 12:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0