Diskriminerande!

Nu har jag lärt mig att folk som föder upp raskatter INTE uppskattar att man frågar om deras hanar kan ställa upp med det han gör bäst som avelshane.

För att bidra till att fler "huskatter" kom till världen var ju det hemskaste som kunde hända på denna jord! och att avla på vanliga bondkatter som ingen sedan ville ha.
 Okej jag förstår henne till viss del att det här med kattavel måste kontrolleras så det inte blir kattungar överallt, men jag var ju fatiskt villig att betala henne för att hanen skulle göra sitt jobb, så då lär jag väl knappast halshugga dom det första jag gör när dom kommer.

Nej Elsy är ju världens bästa katt och vad är det då för fel på att få en kull efter henne då?
Nej du är för ful, nej du är för fet, du har fel färg och din mormor var pundare så stick!

Vi....känner oss diskriminerade!

Det är så viktigt att acceptera varandra, alla ska få vara som dom är, varesig man är gul, svart vit eller blå, om man är tjock, smal, rik eller fattig, men det är ju bara bullshit!
I katternas värld är det inte så lätt som folk verkar tro, det är nog en jäkla tur att dom blivit välsingnade med 7 liv, det kan dom behöva!

Men vi  är inte orolig vi ska nog finna den rätte för Elsy tids nog.

Innan jag skaffade katt så tyckte jag att "kattfolk" var ett konstigt folkslag.....jag har knappast ändrat uppfattning, men det jag nu är rädd för:   "tänk om jag åxå blir en av kattfolket"


Kommentarer
Postat av: Anette

Ja, men det är fint folk..ödmjuka kattfolk ;)

2009-06-09 @ 23:00:45
URL: http://http:/  (k™ î˜!ï

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0