Tillägnat Gunilla

Hejsan...nu har jag suttit å googlat på allergi vänliga hundar i väntan på att vi ska bege oss in till the big city.
Jaja jag vet det finns inga såna, men det verkar finnas bättre och sämre....Gunilla är nämligen sugen på en hund, så här kommer några alternativ min vän:

PUMI ser lite halvförvirrad ut, ni skulle ju faktiskt kunna känna er som hemma ihop;)

Yorkshire terrier, kanske lite väl liten och fjantig, lite för mkt tanthund enl min åsikt


Pappillon Lite bättre men fortfarande lite tantvarning, lite halvsöt ändå!


Bedlington   Men snacka om SÖT! men det var som valp det...

Så här ser dom ut som vuxen....NEJ den går bort!! (vad fan håller den på med?)


Ja tyvärr verkar det ju inte finnas så mycket hund alternativ då det gäller allergiker:(

Men jag röstar för den första hunden;) lite kort info om den:

PUMI: 

Allmänt:
Rasen skall ha ett ganska livligt och rastlöst vallhundstemperament. (Du får ut å valla den ofta då)

Storlek & vikt:
Mankhöjd för hanhundar: 41-47 cm, idealhöjden är 43-45 cm. Mankhöjd för tikar: 38-44 cm, idealhöjden är 40-42 cm. Vikt för hanhundar: 10-15 cm, idealvikten är 12-13 kg. Vikt för tikar: 8-13 kg, idealvikten är 10-11 kg.


Kommentarer
Postat av: AYLIN - foto & allmänt

Vilka söta :)

2009-07-07 @ 15:08:35
URL: http://givemesomething.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Tack för tipsen, jag ska fundera lite och prata med resen av familjen.

2009-07-07 @ 19:11:14
Postat av: Anette

Du har ju kinesisk nakenhund också...dom ska va bra för allergiker,no päls..ganska söta ändå :)

2009-07-08 @ 15:14:27
URL: http://http:/  (k™ î˜!ï

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0