Hemresan

Vaknade vid 04:00 samma dag vi skulle resa hem från spanien.....låg och vred och vände på mig som en speedad helicopter, Emil höll på att bli galen på mig!

Vi skulle upp kl 05:00 men jag var ju redan vaken då med världens resfeber! till och med kräktes när jag skulle borsta tänderna. Försökte väcka Joline, vilken inte var så lätt. hon var på uruselt humör, och bara ville sova!
Jag hade packat allt på kvällen innan och hade tydligen packat ner en av Jolines strumpor, så hon fick bara ha en på sig, och det gjorde ju inte hennes humör bätttre.

Vi kommer på planet, men sedan 5 minuter innan landning så meddelar piloten att vi strax ska landa på Arlanda......MEN NEJ!!! det ska vi INTE, vi har beställt biletter till Midlanda där våran bil står och väntar på oss......men nej då, där var det för dåligt väder. så vi landar i el stockholmio, vi sittar i planet i 2,5 timma där vi under hela tiden blir lovade att vi strax ska få åka tillbaka till Sundsvall, ungarna skrek som stuckna grisar och allas tålamod började ta slut......då meddelar piloten att det blir buss hem, ja vad roligt! 5 timmar till! plus alla timmar det tog att fixa fram dom där bussarna. vi tänkte vara smart och ta den sista bussen, så vi skulle få mkt plats, så skulle vi inte tämkt, eftersom den sista bussen var ytterligare 45 minuter försenad, och när den väl kom, så var det inte han som körde dit bussen som skulle köra oss hem, så då fick vi vänta på chauffören åxå!!

Väl på midlanda.....så går inte bilen igång!.........

efter vi väl fått starthjälp. så är vi micronano sekunder från att köra på en skock med rådjur.

Det verkade som det liksom inte riktigt var meningen att vi skulle hem den dagen, men vi överlevde med nöd och näppe!

Annars var resan GRYMT bra! badade i stora vågor, red på kamel i öknen (ska fixa bilder sen) åkte till ett jättestort vattenland med jätte många häftiga vatten rutchbanor.....
Inte några äckel päckel spindlar såg jag heller, så det var ju skönt!

Det var inte bra mat där, och allmänt dyrt, men det var rent och fint överrallt.

Till helgen flyger jag till Jönköping, jag hoppas flygresan går bra.....för det är ngt med mig och flyg....gången innan denna så, bytte dom motor på planet jag skulle flyga i, satt och väntade i åtskilliga timmar.....och när puckorna väl kommer på: " vi kanske måste bjuda våra tålmodiga passagerare på ngt"........vi satt och gnuggade händerna, och tänkte: nu jäklar kommer minibaren fram!!!.......men det gjorde den inte, dom slog verkligen till på stort det här flygbolaget, dom bjöd oss på pissljummet vatten, jamen tack så mycket, det var ju vänligt!!!

Nu är detta en lååång roman.....om igentligen ingenting vettingt, så därför avslutar jag härmed nu, fick nyss en hitlåt av min lillebror, som jag ska höra med honom om jag får lägga ut sedan, hade bäst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0