Dagens kloka ord.....

Klockan är snart 16.30 och jag har nyss klivit upp, snart dags att åka på jobbet igen och tillbringa 11 timmar där....vilket liv! Tur man har låååånga ledigheter att se fram emot!

Men innan jobbet så ska jag och Gunilla boxas, hon har varit lite väl kaxig på slutet, och jag har beslutat att någon måste sätta henne på plats.....och den lotten verkade falla på mig, så jag tar väll mitt ansvar.

Det var 30 grader imorse när jag gick hem. och eftersom jag har världens Mount Everest berg att bestiga innan jag kommer hem, så kändes det på andningen....borde vara olagligt att jobba när det är så här kallt!

Här kommer en bild på "Trädmannen" som lider av ett sk vårtvirus



Hemskt! han blev dessutom lämnad av sin fru, och måste nu jobba på cirkus för freaks för att få pengar eftersom han har två barn att ta hand om.

Så innan du klagar nästa gång på att du är för tjock, för smal, för hängiga pattar, för smala läppar.......men skärp dig! fokusera på VIKTIGARE saker, som att du är friskt, har personer i din närhet som tycker om dig, att du har tak över huvudet, att du kanske har jobb, eller åtminstånde bor i Sverige och lever ganska skyddat, med soc som säkerhet, ingen blir utslängd på gatan. du duger som du är! Det ska iallafall jag försöka göra!.....fokusera på viktigare saker alltså;)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tur att jag inte skulle äta sen jag såg bilden. fast det är kanske sånadär bilder jag ska titta på om det ska hända något med vikten. Om det nu skulle hjälpa, ibland är det ju bara att tugga o svälja.

2009-02-13 @ 18:08:43
Postat av: sissi

Ja man skulle behöva titta på lite äckelbilder för att skärpa sig Birgitta! sa till emil för 2 minuter sedan att jag är så fruktansvärt GODIS SUGEN=)

2009-02-13 @ 19:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0