ett jäkla tjat om omskärelse!

ahhhh vad härligt! nu är jag ledig i 6 dagar!, det regnar å är styggväder men det gör för fan ingenting! det är härligt ändå!

har fixat lite filmer som man kan kolla på i detta väder bla....alla tre nya wallander filmer, även hunnit se dom och dom är som vanligt BRA. sedan Mammut, gran torino, red cliff, boy a, marley and me, och en svensk film som heter i taket lyser stjärnorna eller nått sånt. nog om filmer nu.

jag läste i en tidning:

Sveriges kommuner och landsting vill att den offentliga vården från och med i höst ska erbjuda omskärelse av pojkar.
men vad fan är detta? NEJ det ska vi inte! varför skulle vi? för att det anses vara fult att runka, och av hygieniska skäl?...jag har två kommentarer på det....1. det är ok att runka, ingen blir skadad av det och 2. duscha oftare då!
och OM en kille ändå vill utföra denna vansinnes grej  EFTER 18 års ålder  så kosta då på detta själv, och låt det inte bli en kostnad för  skattebetalarna.

Om vi ska anpassa sverige efter alla andras kulturer kommer vi ganska snart leva i ett SJUKT samhälle! tänk bara i afrika där männen sätter på små barn för att dom tror att detta botar aids.

Jag är EMOT omskärelse, mkt därför att detta sker då pojkarna är BARN, och inte har kunnat välja själv, så att detta ens har kommit upp till diskution är sjukt tycker jag.

nu har jag skrivit ett långt tråkigt inlägg om OMSKÄRELSE, men jag kan ju inte alltid vara roligast i världen eller hur?!  nu var tiden inne för lite allvarligt snack, å då blev det så!

en efter bild på en omskärelse.



nu släpper vi det och går och spelar lite kort tycker jag.
ha en BRA å TREVLIG fredag kväll;)

kyss å hångel







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0