En reflektion om andras bloggar

Nu provade jag med en bild, gick ju inte så bra. kankse gjorde på fel ställe, ska prova igen.
Vaknade kl 13 idag, trött som en liten gris! hade säkert kunnat sova 8 timmar till, det går ju sååå bra när man inte ska jobba ngt mer, men när man jobbar flera nätter irad och är piskad att sova.....gissa hur bra det går?!

Var och hälsade på min kusin Krister igår, han har en liten bebis som är 2 månader nu, kankse hur söt som helst då!

Har läst lite på dom populäraste bloggarna nu, bara för att se lite vad dom igentligen skriver om, och många har satt ut bilder på sig själv...och beskrivit tex idag har jag en jacka från Donkey och en super duper cool string trosa  från monkey, skorna köpte jag i Paris när jag tog en snabbvisit med mitt jetplan. allt kostade bara 65000:- till helgen blir det shopping på ALLVAR!

Själv tänkte jag nu faktiskt försöka mig på att lägga ut en bild på min stickning, håller på att sticka en mössa, det är högst komplicerat, eftersom jag aldrig gjort det förr, det är två aviga och två räta hela tiden.....inget får störa mig när jag stickar, måste vara största möjliga tyyyyyystnad, annars glömmer jag bort om jag var på avig eller rät eller om jag bara gjort en eller två, så för er som inte har tålamod, köp en mössjävel, hur dyr är dom igentligen!
Jag bad Emils gamla sylärare om hjälp att komma igång, och hon förklarade  och visade väldigt stort tålamod, dom räta gick som fina fisken, men när vi kom till dom aviga så fattade jag halvsju, svetten började lacka nerför pannan, jag menar: MAN VILL JU INTE FRAMSTÅ SOM DUM I HUVUDET!
men nu kan man säga att det går ganska bra, stickar ett varv om dagen, om jag gör mer, så blir det träningsvärk!

Ja ni kan ju försöka förstå hur cool jag känner mig om man jämnför sig med dom här supercoola brudarna, som visar upp sig i sina dyra märkeskläder och en liten hund i handväskan....men å andra sidan jag har inte ansträngt mig så mkt för att vara cool heller, det stadiet har jag kommit över, inte för att jag handlar ur Cellbes eller vad tant katalogen heter, men det känns ju så skönt att inte dyraste kläderna är det centrala och viktiga i mitt liv.....jag tror nog att man kankse har växt upp lite grann, nu vid 29 års ålder, så bryr man sig inte så jäkla mkt vad andra tycker och tänker.

Ja då var det ju det här med låååånga romaner......skulle ju inte hålla på med sånt! men jag är ju ensam hemma och har inget att göra, tänker jag då, men då kankse jag ska gå och tjuvbowla lite på wii spelet som min söta lillebror var snäll och lånat ut till mig, sen ska jag åka till en kompis och spela kort! kul kul!
Vill åka dit igen! var ju så underbart som det bara kan bli! Men i Januari åks det till Kanarie örarna, en liten tröst iaf=)
Ps.provar att lägga ut en bild på min evighets stickning och en bild från Thailand, går det så går det, man får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0